JJ-Street tantsijad kutsusid ellu põneva meediaprojekti

JJ-Street tantsukooli Tartu noored aktivistid käivitasid eelmisel nädalal meediaprojekti «Fake või Reaalsus?», mille eesmärk oli suurendada inimeste teadlikkust ajakirjandusest, televisioonist ja meediast laiemalt. Sündmus oli kõigile osalejatele tasuta ning pakkus inimestele kaks põnevat päeva oma silmaringi laiendamiseks ja uute kogemuste omandamiseks.

JJ-Street meediaprojekt: «Fake või Reaalsus?» idee tekkis neljal Tartu tantsijal (Iris Remsel, Merit Meronen, Heidi Lätti ja Sirli Solom), kelle arvates oli vajalik inimeste teadmiste suurendamine ajakirjandusest ja meediast, arvestades eriti järjest enam kasvavat sotsiaalmeedia kasutamist. Meediaprojekt koosnes kahest etapist. Eelmisel neljapäeval külastati raadio Elmari ja Tartu Postimehe toimetusi, et näha, kuidas luuakse nullist ajalehte ning tehakse raadiosaateid.



«Väga põnev oli näha raadio tegemist oma silmaga, sest muidu ei oska ju ette kujutada, milline on tegelikult see inimene tuttava hääle taga. Sain aru, kui palju enamat see töö endas sisaldab,» selgitas üks osaleja Evert Markus Sirendi.

Meediaprojekti üks eestvedaja Merit Meronen külastas Tartu Postimehe toimetust ning see jättis talle sügava mulje. «Ma ei kujutanud ette, kui palju tööd käib ajalehega kaasas ning kui palju inimesi sellega tegelikut tegeleb. Väga õpetlik kogemus,» kinnitas Merit Meronen.



Teine etapp leidis aset nädalavahetusel Aparaaditehases toimunud koolituspäeval. Postimehe tippajakirjanik Priit Pullerits rääkis kuulajatele teemal «Ajakirjandus – kvaliteet või klikimagnet?». Ta tõi näiteid oma menukaimatest artiklitest ning rõhuts ajakirjaniku rolli tähtsusest uudiste kujundamisel. Samal ajal selgitas Pullerits, kuidas publik ise mõjutab uudisvoogu ning teeb valikuid emotsiooni ajendil.



Teisena astus kuulajate ette «Naabrist parem» ja «Inglite aeg» saatejuht Keili Sükijainen ning võttis kokku oma ligi 10 aastat kogemusi televisioonis. Sükijainen selgitas kuulajatele telesaate loomise protsessi, mida vaataja kunagi ei näe ning andis nõuandeid, mida teleintervjuule selga panna või kuidas vastata ajakirjaniku küsimustele.



Meediaprojekti korraldanud Iris Remsel ütles, et sündmuse eesmärgiks oli noorte silmaringi avardamine sotsiaalmeedia, ajakirjanduse ja teletöö valdkondades ning see eesmärk sai täidetud. «Koolituspäev andis väga palju head teooriat mida on võimalik inimestel igapäevaelus kohe rakendada. Osalejad andsid väga head tagasisidet ja soovisid, et sarnane sündmus veel toimuks,» rääkis Iris Remsel.

Üks osalejatest, Piia Lätti, oli koolitusele tulnud, sest jälgib igapäevaselt uudiseid erinevatest kanalitest. Ta kuulab raadiot, vaatab telesaateid ning loeb ka internetist uudiseid. «Väga huvitav oli kuulata eksperte rääkimas sellest, mida meie meediatarbijatena kunagi ei kuule ega näe. Noorte idee selline projekt korraldada on väga tervitatav, sest laiendas inimeste silmaringi, andis ideid tulevikuks ning mõnele nooremale kuulajale ehk suuna ameti valikuks,» rääkis Piia Lätti.



Koolituspäeva viimased esinejad olid telesaate «Naabrist parem» osalejad Kristjan Keres ja Marleen Aasa, kes on sotsiaalmeedias lühikese ajaga saavutanud suure jälgijaskonna. Nad tõid välja oma salanipid, kuidas sotsiaalmeedias mõjule pääseda ning milline on üldse tark meedia tarbimine.

Rohkem meediaprojekti kohta saab lugeda Tartu Postimehest.

Tubli töö ja suur aitäh meie noortele!


 

Meeldib? Jaga edasi!

jj-street jj-street jj-street jj-street jj-street jj-street jj-street jj-street